"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. augusztus 9., csütörtök

Alibi - folyt.

Aki netán aggódott, hogy összejön-e a mai alibi, azt szeretném megnyugtatni: igen.
Mindennek a k. gumiabroncs az oka, meg a k. pumpa. Mert a k. pumpa nem kompatibilis a k. gumiabronccsal, csak némi átalakítás után. Ugyanis a bicajom harminc éves, a gumiabroncs valószínűleg úgyszintén, mivel nem emlékszem, hogy valaha is cseréltem volna. És nem csak, hogy nem foszlott még szét, de pumpálni is ritkán kell, valószínűleg harminc éves levegő is van benne. Vagyis volt.
Mert kissé plötyinek tűnt, gondoltam felpumpálom. De ezt a pumpát még sosem használtam, és ugyan a bicikliboltos annak idején megmutatta, hogyan kell átszerelni a matuzsálemgumihoz, de a művelet szakasztott úgy nézett ki, mint amikor a filmben az őrmester három másodperc alatt szétszedi és összerakja az AK-47-est, ezért már akkor biztos voltam benne, hogy én ezt soha a büdös életben nem tudom majd utánacsinálni. És igen. Vagyis nem. Többször kiszereltem a kis bizbaszt a belsejéből és megfordítottam, de hiába.
Egy óra elteltével a gumiban kevesebb levegő volt, mint a harminc év alatt valaha.
Bevettem egy magnebéhatot és elindultam a benzinkútra, mert a fiaim ott szokták felpumpálni a saját bicajaikat.
Ded a babaülésben, sisak a fején, a kerék meg olyan lapos, hogy alig bírok eltekerni a kútig. Sisak le, ded babaülésből ki, akkor szólnak, hogy ezzel a pumpával ezt a kereket itt nem fogom tudni felpumpálni. Ded babaülésbe, sisak a fejére, haza. Valaki dobol az agyamban. Nincs az a magnebéhat ami ez ellen véd.
Na nézzük csak... nem lehet olyan bonyolult... itt ez a kiálló izé, amihez a pumpát kell csatlakoztatni, ez nyilván a szelep, mert ezen van a szelepsapka, amit le szoktam szedni... de van rajta még két csavar... mi lenne, ha mondjuk ezt letekerném... AHA... akkor kijön az egész szelep, meg az összes levegő... nahát, ilyen a szelep... inkább visszateszem... Na, ezzel biztosan nincs baj, talán a pumpát kellene máshogy rárakni... Végre, végre, hogy ez eddig nem jutott eszembe!... Remek, első kerék kész... hátsó... hát, ebből pumpálás után sivít kifelé a levegő... ha már ennyire értek a szelephez, megnézem... hmm, megigazítom a tömítést... ÉS JÓ! ÉS JÓ! Szuper.
De közben marha meleg lett.
És ömlik rólam a víz.
Majd bicajozok holnap.

15 megjegyzés:

  1. mi tegnap bicajoztunk egy jót, de én hülye, a Mozaik utca felé mentem...tömeg és fesztiválhangulat. B. csak úgy forgatta a fejét. Visszafelé nem mertem arra menni és baromira eltévedtünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a Római-parton szoktam megfogadni h arra soha többé...
      Melyik máltaira jártok?

      Törlés
    2. A rómain csak egyzser jártam. Remélem tényleg soha többé. Mikor mentünk eperért, ami elfogyott..

      Törlés
    3. A Római-parttal az a baj, hogy nem lehet bicajozni a sok hülye sétálgató miatt, és nem lehet nyugodtan sétálgatni a sok hülye száguldozó bicajos miatt.

      Törlés
    4. de ahol mi lakunk fentebb, ott lehet bicajozni. De a Fellinitől a vasúti hídig tényleg gáz. ellenben nincsenek autók, soksávos út, szmog meg ilyenek.
      Ami a máltai illeti, itt Békásmegyeren voltunk, bent a lakótelepen a nemtom milyen utca és a valamilyen utca között. Jó nagy, viszont fullon van gyerekkel.

      Törlés
    5. :) Jó lenne tudni h milyen utca és milyen utca között, mert azt olvastam h több is van arrafelé :)

      Törlés
    6. asszem ez az, de ez alapján én nem találtam meg _:-)
      http://jatszoterkereso.hu/iii-kerulet/gyuru-utcai-jatszoter/

      Törlés
    7. Aha... hát, az is egy program, megkeresni... :) Akkor a jövő héten?

      Törlés
    8. Hetfőn, szerdàn ráérünk, aztân megyünk nyaralni. :-) B. altalaban f4-ig alszik, utana jok vagyunk, deteleott bolcsiiben nyomja.

      Törlés
    9. Hú, ez gáz, mert a ded délután három körül szokott elaludni :(

      Törlés
  2. Ejejejejjj....
    Én mindig mindenhová bicajjal járok...
    Melóba, szoknyába....
    Ejejejejjjjj......

    VálaszTörlés
  3. A hátteredről, meg az alibiként felhozott szakadó esőről egy szintén vidám és frissítő video jutott eszembe...
    mutatom:

    http://www.youtube.com/watch?v=iANRO3I30nM&feature=player_embedded#!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ... És tegnap füvet nyírtam, utána meg locsoltam :)

      Törlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.