"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. augusztus 8., szerda

Háromszáz kis tücsök

Tegnap Pannaa rovariszonyáról eszembe jutott, hogy biztosan nem mindenki látott közületek tücsökgyerekeket (vagy tücsöktiniket, igazából nem tudom ők most éppen hol tartanak), és a zoológiai ismeretterjesztés jegyében felteszek róluk egy képet. Amikor legutóbb írtam a tücskeinkről (vagy tücsökjeinkről), épp fogyóban voltak, hála a halaknak. Viszont úgy látszik, nem törődtek azzal, hogy létük egyetlen célja a halaink táplálása, és sikerült kellemesebbé tenniük az időt amíg felkerültek a napi menüre, így aztán egyszer csak teli lett a terrárium icipici tücskökkel.
A pici tücsök egyáltalán nem olyan mint a pici cica, vagy a pici nyuszi, vagy a pici paci, nem, a pici tücsök nem cukibb mint a szülei. És sokan van.
És amint növöget, nem szépül. De mozgékonyabb lesz.
Amikor felemeltem a terráriumot, hogy kivigyem a teraszra a fotózáshoz, a tücskök megijedtek, és őrült nyüzsgésbe kezdtek, úgy látszott, egyszerre jön rá mindegyik, hogyan lehet kiugrani, ettől össze-vissza paráztam magam. Végül nem rajzottak ki, de a benti képek jobbak lettek, mint a kintiek, úgyhogy az egésznek semmi értelme nem volt, vagyis úgy tűnik, megtanítottam őket szökni, mert délután találkoztam a folyosón az egyikkel. Szerencsére épp volt nálam porszívó.

14 megjegyzés:

  1. Pannaa, remélem csukott szemmel olvastad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áááááááááááááá
      Először csak átugrottam... aztán...
      ...én mazochista még a képet is megnéztem...
      Basszus csupa libabőr vagyok, pedig van vagy 28 fok a lakásban...
      De biztosan van aki cukinak gondolja... :D

      Törlés
  2. Brrrr, az a sok csáp, meg láb o.o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a többi testrészük sem tetszik :)

      Törlés
  3. ebből 300??? a lakásban??? és ha megnőnek mind ciripel majd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem számoltam meg őket, csak sacc :)

      Törlés
  4. Már értem hogy lehet, hogy hármat kellett kitessékelnem a házból, miközben csak egyet hallottunk zenélni.

    VálaszTörlés
  5. es a gyerek tücsök is ciripel, vagy csak a felnött? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek még nem ciripelnek. Remélem nem érik meg a ciripelős kort.

      Törlés
  6. mert nekem meg csak kifejlett peldanyokhoz volt szerencsem...

    VálaszTörlés
  7. Jaj, nem is gondoltam volna, hogy így néz ki a siralomház!

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.