"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. augusztus 2., csütörtök

NVM - A Római

Amikor először jártunk a Római fürdőben, még csak fejben írtam a Nagy Vizes Mustrát, pedig az emlékezetesebb alkalom volt, mint a mai. Talán nyolc éve történt, a Nagylány volt annyi idős, mint most a ded. Akkori anyagi helyzetünkhöz képest rettenetesen drágának találtam, a gyerekmedence abszolút csúszásmentes alja pedig véresre dörzsölte mind a négy kölök talpát, ezért a két nyüszítő kisebbet háton, illetve ölben cipeltem a HÉV-ig. Azóta mély megvetéssel gondoltam a Rómaira, ám most úgy éreztem, adnom kell neki még egy esélyt (nem beszélve arról, hogy közeli, tömegközlekedéssel könnyen elérhető strandot kerestem, ahol vannak óriáscsúszdák, és ez eléggé leszűkítette a választási lehetőségek körét).

A NVM eddigi tapasztalatai alapján újraértékeltem a Rómait.
Pozitívumok: hatalmas, ősfás, tényleg gyönyörű terület, puha gyep, árnyék is bőven. Tisztaság mindenütt, a fűben, a vízben, a mosdókban. A csúszdák lejtése megfelelő. Az úszómesterek nem fütyülnek folyton mindenért. A burkolatok nem csúsznak. A belépődíj nyolc éve nem nagyon emelkedett, így most mérsékeltnek mondható. Ja és van egy kis kalandpálya, négytől kábé tízéves gyerekek mérete, a Nagylány kipróbálta, szerinte elég jó.
Negatívumok: a gyerekmedence alja továbbra is olyan mint a smirgli, a ded talpa valószínűleg azért maradt egyben, mert viszonylag keveset mászkált benne. Csak három medence van, és a négy óriáscsúszdából kettő működik, a víz hűvös, a babamedencében is csupán harminc fokos. (Jó, lehet, hogy ez másnak nem hideg, mi a 34 fokosat szeretjük...) Meleg víz még a zuhanyzóban sincs (viszont az öltöző-zuhanyzó komplexum igazi szocreál élmény). A csúszdák illesztése komolyan igénybe veszi a fürdőruhát. A büfék elég drágák, főleg a kaja minőségéhez képest.

7 megjegyzés:

  1. A pozitivumoknál azt hittem más strandon voltam. De a negatívumoknál... Na szóval szerintem nagyon nagyon nagyon hideg a víz...
    Majd talán 8 év múlva meggondolom, hogy újra tesztelem-e.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Most nagyon igyekeztem meglátni a jót :) És a sok új élményfürdőhöz képest, ahol csak frissen telepített és azonnal kiégett gyep van, valamint egyméteres kórók fák helyett, hát ez a park tényleg szép. És hétköznap tiszta is, talán hétvégén más a helyzet...

      Törlés
    2. Na igen, télleg hétvégén voltam.
      A park csodálatosan szép, ez igaz.
      Tisztaság... sehol semmi nem volt, a fák tövében konkrét szemét kupacok tanyáztak... :S
      De azzal a jéghideg vízzel akkor sem tudok megbírkózni... Én fázok. :D

      Törlés
    3. Annak azért örülök h nem csak mi vagyunk ilyen fázósak h még kánikulában is 34-36 fokos vízre vágyunk :)

      Törlés
  2. Ezek szerint a strandos megoldást választottátok. És még így sem sikerült 30 fok fölötti vízben fürödi :-( Nálam is 35 foknál kezdődik az élvezhető vízhőmérséklet...
    És pizzát rendeltél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, sikerült. Itthon :) Merthogy mégsem zárták el a gázt :)
      Ettünk a standon mindenféle vacakot, jó drágát, jó átb...ósat.

      Törlés
  3. Sajnálom, hogy nem tudtunk menni. Beptótoljuk.

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.