"Uram! A késemért jöttem! Hol hagyta? Valami matrózban. Milyen kés volt? Acél. Keskeny penge, kissé hajlott. Nem látta? Várjunk... Csak lassan kérem... Milyen volt a nyele? Kagyló. Hány részből? Egy darabból készült. Akkor nincs baj. Megvan a kés! Hol? A hátamban." /Rejtő Jenő/

2012. augusztus 17., péntek

Pénteki dohogás

A mi városkánk talán az egyetlen az országban, ahol fél centi bicikliút sem épült eddig. És nincs is fél centi bicikliút sem. (Ez egyébként nem magától értetődő, mert ugye helyenként egy vödör sárga festékkel megoldják a problémát, de itt nálunk az autóutak és a járdák olyan keskenyek, hogy a sárga festék sem segít.) Tőlünk három kilométerre vezet viszont az ország egyik legszebb bicikliútja, csakhogy odáig eljutni negyed óra tömény életveszély. Eddig felváltva használtam az életveszélyes főutat és egy traktorjárta földutat, de tegnap, hazafelé (haddicsekedjek, kétvárossal odébb voltam a deddel, a Nagylánnyal és a barátnőjével strandon) megláttam a bicikliutat jelző táblát, és bár erősen gyanakodtam, gondoltam kipróbálom. Azóta már tudom, hogy lelkes civilek táblázták ki a bicikliutat. Nem szeretném megbántani a lelkes civileket, mert övék a mennyeknek országa, de basszus, egy kóbor kutyák által kitaposott, öt centi "széles" ösvény a félméteres gazban, egy három méter magas gát tetején az NEM BICIKLIÚT! Azon kívül, hogy a Nagylány majdnem belezuhant a patakba, mindannyiunknak cafatosra törte az alfelét a rázkódás, és hiába a szuperrugózós babaülés, a ded már sírt a végére. Szóval, ha a lelkes civilek hegyikerékpáros gyakorlópályát akartak, akkor gratulálok, de én a harmincéves Csepelemmel inkább maradok a traktorjárta földútnál, ami az ő bicikliútjukhoz képest simított aszfalt. És ma nem megyek sehová, és esetleg beülök egy lavór jeges vízbe.

5 megjegyzés:

  1. nincs mese, rendeznetek kell egy helyi Critical Mass-t az önkormanyzat elött!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a deddel együtt emeljem fel a bicajt, vagy anélkül?

      Törlés
  2. együtt! Csakis! Ugy fullos az edzes :)

    VálaszTörlés
  3. A lavór jeges vizet, az én időmben fiatal férfiaknak ajánlgatták. (Megjegyzem egészen más jellegű "nyavajájukra".)

    VálaszTörlés

Pici türelmet kérek, moderálás van a trollok kiszűrésére.